QALBU

aku selalu bicara pada qalbu ,

hati kita siapalah yang tahu ,

atas jalan dakwah yang berliku ,

aku pohon moga Allah bantu

Saturday 14 May 2016

AKU BUTA

this entry was written on 14 May 2016 at 11.37am



ntah la.. kadang kadang kita rasa terlalu selesa kat dunia.
sampaikan kita rasa , kita dah tak akan ke mana.
buat apa apa pun tak dilihat manusia
jadi biarkan aje.

cukuplah aku buat baik pada diri sendiri.
orang lain , lantak diorang la.
kalau aku mampu berfikir begini ,
tak mustahil yang lain.

AH SUDAHLAH !

-------------

kenapa perlu fikir bagaimana orang lihat . tapi tidak fikir bagaimana sekiranya Allah lihat
---- yang sememangnya Maha Melihat .
ye , kau buta .

buta dalam menilai.
buta dalam berkata.
buta dalam menjadi.


kau nilai ujian itu melemahkan . sedang itulah yang menguatkan.
sedang itulah yang mendekatkan kau dengan Tuhan.

kau berkata penuh dusta . sedang kau lupa , semua itu akan diperkata sendiri oleh kau di 'sana' .

kau menjadi seseorang semata - mata untuk seseorang . sedangkan seseorang --- orang itu sifatnya sementara . kerana dia juga hamba .

tapi kau buta . buta . buta .
buta dalam semua perkara .
buat sesuatu pandukan nafsu , sedang kau tolak tepi panduan wahyu.

------------------------------------------------------
 'kau' itu 'aku' .


Ya Allah , celikkanlah hati aku . bersihkanlah jiwa aku . aku tak mampu buat sesuatu tanpa bantuan dan pertolonganMu . sungguh , Kau Maha Penyayang . tapi aku salah gunakan . aku buat dosa , kemudian aku taubat. aku buat dosa , kemudian aku mohon keampunan. yelah , sebab Kau Maha Pengampun.
Ya Allah , jijiknya aku disisiMu .

tapi kau penuh dengan KASIH SAYANG . Kau penuh dengan KELEMBUTAN .
masih memberi nyawa pada yang hina --- bukan pada pandangan manusia .


Na'uzubillah min zalik.

jauhkan aku dari semua itu . aamin Ya Rabb :)

---------------------

LOVE,
CEQ 























No comments:

Post a Comment