QALBU

aku selalu bicara pada qalbu ,

hati kita siapalah yang tahu ,

atas jalan dakwah yang berliku ,

aku pohon moga Allah bantu

Friday 29 April 2016

Come Backk yeahh !!



Assalamualaikum . .

Hollaa !!! Uish ,, berhabuk eak entry blog ny. .
Ya Allah , , lamanyaa x update .

Oh yea , yg dm & email minta update blog ,, sory sgt sgt ....
Ceq kejaa  . . So lately bnyk pulakk nak kena buat . 

Kalau cuti , gi interview mana mana ipt yg panggil . And alhamdulillah so far
Everything was going smoothly .
Hah ! Psl pngalaman iv tu nnti next entry eah . . .

Rinduunyaa nak berceloteh . Sape yg follow ig and fb tu , 
Adalaa sikit sikit aq post something that for me , benda kecik je kat
Pandangan aku . Share share ilmu .. but I hope so that moga Allah terimalah
Apa yg aku buat and sampaikan kat masyarakat .

Kalau nak dibandingkan ilmu aku dgn para asatizah , yeah .. mmg x la aku boleh lawan . 
Kalau nak dibezakan pengetahuan aku dengan para Ulama .. masyaa Allah ,, 
Jauh sekali jurang antara aku dan mereka .

Tapi aku tahu , yg ilmu aku . Ilmu mereka . Semua itu atas kehendak Allah . Atas kurniaan Dia . Maka , tiada daya aku untuk menyampaikan sesuatu ilmu atau barangkali hanyalah pesanan ringkas , melainkan keizinanNya dan ilham dariNya .

Dan niatku menyampaikan sesuatu perkara itu , bukanlah untuk aku memberitahu masyarakat bahwa aku adalah lebih baik  dari kalian . Tidak !! Jauhh sekali tidak .

Kerna apa ?? ---- Islam or dakwah is not about I am better than you , but it is about , come ! Let me show you something better . 
Tidak akan tersebar agama jika hanya menunggu yang sesempurna Baginda untuk menyebarkannya . 
Tidak akan berkembang Islam jika hanya menanti insan yang imannya sentiasa meningkat seperti malaikat .

Ini adalah usaha kecilku , aku tak mengharap dilihat manusia . Asalkan segala usaha diterima Yang Esa .

---ah sudah , tadi niatnya nak holla holla je , ni dah mcm karangan BM wei . .
Haha ,, thnx lah sape yg sudi mmbaca . 

Btw , esok cuti . Yeayy !! K bye . 

Ehem . .  Nampak mcm doktor ann bila tngok
Ada kerusi kat tepi meja uh . Mcm tnggu patient
plak . . Haha , berangan jela weih .

#photo taken by my boss a.k.a AYOHHH .. 



No comments:

Post a Comment