QALBU

aku selalu bicara pada qalbu ,

hati kita siapalah yang tahu ,

atas jalan dakwah yang berliku ,

aku pohon moga Allah bantu

Saturday 30 April 2016

Tanda Cinta adalah Taat

"Tanda CINTA itu adalah TAAT " .

Aku ingat lagi ,, ayat atau statement ni .
Diberikan oleh seorang hambaNya .
Dah tak ingat , soalan apa aku tuju pada dia waktu tu.
ما معنها ؟ . Apa maksudnya ??

Mula-mula mmg susah jgak aku nak hadam ayat ni .. bagi aku ,, does we need to obey ALL the requests from the person that we love ??

Tapi lepas diterangkan , yea . . Ada betulnya persoalan aku tu .

Perkara yang kita sayang , sudah tentu erat dan kemas kita pegang .

Insan yang kita cinta , sudah pasti seluruh kudrat kita persembahkan untuk menjaga .

Itulah CINTA . ianya Subjektif . Ada org cinta itu , perlu ditunjuk dgn harta dan benda . Ada orang , cinta itu perlu diluah dengan kata . Dan ada orang , cinta itu biarlah rahsia  . Achewahh ~

Haha . erm, bagi aku itu semua tidaklah salah . Mengikut kesesuaian .
Kalaulah cinta perlu ditunjuk dgn harta , bagaimana si papa kedana membina keluarga ??
Kalaulah cinta perlu diluah dengan kata , maka tidak terdayalah si bisu , insan istimewa anugerah Allah .
Dan kalaulah cinta itu sekadar rahsia , antara dua nyawa , bagaimana untuk merasai kemanisannya ??

Faham ? Ayat aku mmg berbelit . Siapa yg faham , alhamdulillah . Yang tidak , aku mohon maaf . Sebab yang beri kefahaman bukanlah aku . Minta padaNya . Moga dipermudah segaka .

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Oke back to the statement .

Aku malas nak hurai pepanjang pasai cinta ny . X gheti bak hang . Sbb aku ni pencinta semua . Kucing , rabbit , ibu ayah , family , sahabat , buku , baju , awak.. *ehh ? Haha . .
Dan kadangkala aku tak tahu membezakannya . Sometimes lah -_-     --- even alahan kucing tahap max pon still nak tido ngn depa . Alahaii ~

Tapi yg penting , aku nak habaq maii yg paling penting adalah cinta padaNya .
Bagaimana kita nak tunjuk kasih sayang cinta muah suka minat kita pada Allah ??

Tuu ..  "TAAT" . Itulah salah satu cara kita nak luah , nak bukti cinta kita . Taat lagu mana ? ----  SIMPLE . just buat apa Allah suruh and tinggai apa Allah larang  .

Heh ,, cakap senanglaa.. kau ingat aku malaikat ? Uishh.. ceq x habaq lagu tu pon . . Cumanya nak ckp , "Kalau dah sayang tu , sanggup je buat apa"  . Hehehe *senyum sinis .

Takpe , slow slow . . Allah tidaklah kejam dengan hanya mahu lihat hasil kamu --- soleh solehah . Purdah berkopian   berjubah bercelak . Tidak ! Bukan itu semata , ada yg lagi bernilai Allah nak lihat , yakni USAHA kita kearah itu semua .

Taatlah  . Kerna itu tanda cinta .
01052016

No comments:

Post a Comment