QALBU

aku selalu bicara pada qalbu ,

hati kita siapalah yang tahu ,

atas jalan dakwah yang berliku ,

aku pohon moga Allah bantu

Saturday 30 April 2016

The path that I could not expect


:-D  alhamdulillah  . .
  aku dapat ws dari sorang junior . She ask me a favour . Minta tlg ajarkan Arab katanya  . .  Aku gelakkan aje mula mula . Hahaha , , ye la . .
Arab kat skolah menengah aku pon tunggang langgang .

But since she knew yg aku ada amik daurah (kursus ) arab masa tnggu result spm haritu ..  haha , aku rasa sbb tu  --- kepercayaan dia tnggi nohh sroh ajaq dia Arab .

Alhamdulillah . Selesai . Sekarang aku mula sedar ..
Yelah dulu masa parents aku tahu tntg kursus arab tu . They prefer kat aku .. well , subjek arab adalah subjek yg duk lastt --- dalam list fav subjek aku..
Haha ,, so mmg x la aku nak pergi kan..

And guess what , soalan yg aku tnya kat ibu aku ..
  " Alah ,, guna ke arab ny nanti ? Adik bukan amik kos lughah (bahasa) pun .. Baik la ceq pi keja "
  Haaa, nampak dak alasan dia ? Huhu ..

Tapi tulah , pengalaman mematangkan kita . I am agree with that statement .  Dari aku benci arab , turns to Ana Uhibbu Lughatul Arabiah . "Jiddan!!"

And satu point lagi , yg aku duk sebok soal dulu samada penting ke tak . Atau guna ke tak arab ny .. Then Allah dah jawab melalui kehadiran seorg junior yg mnx ajar ny .

Yup ! Target aku mmg x nak amik lughah kat ipt nanti . So lam pikiran hang mestilah , oke then x yah lah amik kursus ni . Kan ?  Tapi sebenarnya walaupun aku tak guna untuk target aku nanti , tapi on the way ke target itulah aku PERLUKAN . See ??
Untuk aku ajar junior ny , if aku tetap zero tntg arab mcm skola
h mnengah dulu ,, boleh ke aku ajar dia ? Tak , kan ???

Tapi syukurlah , result spm sbjek arab aku , x lah seteruk yg aku jangka . Haha , (nmpk x aku expect rndh utk arab.. hehe) . Not C not A . So soo je.. alhamdulillah .

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Oraitt , I wish you gud luck dik . Perjalanan awak masih jauh . . . Jgn jadi mcm akak yg dah nak pencen dari skolaa tu dulu , hahh baru nak bukak kitab . Haha .

Hadza min fadhli Rabbi . "Semua ini adalah kurniaan Tuhanku (Allah )..
01052016   ehh , dah bulan 5 ,, kjapnyaa..

No comments:

Post a Comment