QALBU

aku selalu bicara pada qalbu ,

hati kita siapalah yang tahu ,

atas jalan dakwah yang berliku ,

aku pohon moga Allah bantu

Tuesday 22 March 2016

Ajar pada Hati untuk .....

Macam mana kau kuat untuk bangkit setelah jatuh dulu ..
Begitulah yang perlu kau lakukan bila ujian datang menduga ..

Air mata dan senyuman takkan terpisah . Mungkin hari ini kau nangis sebab manusia , namun esok mungkin kau akan tersenyum sebab Allah . Which means ;
  Harini org yg buat kau nangis ,
And trust me that Allah akn buat kau tersenyum esok  ;)

Jadilah seperti air mata ;
  Ia adil pada kedua dua keadaan ..
Bila kau tersenyum gembira , boleh saja ia mengalir .
Bila kau masam mencuka , ia tetap mengalir .

Begitulah yang kau perlu ajar pada hati . Yea ,
  Adil . Suit to all situation .
Ajar hati untuk sentiasa redha dan syukur.
Saat kau senang , syukur .
Saat kau susah , redha .

2 elemen ini jangan pisahkan.
Mana mungkin kau dapat syukur segala nikmat , kalau kau x redha dengan ketentuan ?
And mana mungkin kau dapat redha segala suratan takdir , kalau kau x bersyukur dengan ujian yg hadir ?

Kadang aku cakap sendiri pada diri;
Ya Allah aku memang tak kuat ,
Tapi demiMu(agama) aku harus kuat ! 

#keepstrong #stayQawiy #LaTahzan
//12.18am //

No comments:

Post a Comment