QALBU

aku selalu bicara pada qalbu ,

hati kita siapalah yang tahu ,

atas jalan dakwah yang berliku ,

aku pohon moga Allah bantu

Friday 25 March 2016

Judge

Kau nmpak dia pakai tudung labuh . Kau tengok dia pakai stokin . Kau nampak dia pakai baju longgar kadang2 jubah. Kau nampak dia pkai kopiah memanjang. ke surau tak tinggal .

Terus kau cop muka dia mcm ustaz, ustzh , naqibah , ank imam and so on..
Then one day kau trnmpk dia buat satu ksalahan. Dan aib dia tu sebenarnya kecil je nk dibandingkan dgn kau .
Terus kau cakap ,
"Eh eh.. haritu mcm baik "
"Nmpk je baik, hmm rupanya.."

Ya Allah .. awak, saya nk ckp sikit ..jgn marah yea;
  Siapa kita nk judge org ? Itu krja Tuhan nak nilai dosa pahala smua tu.
Awak mnusia , dia manusia..
Awak prnh buat salah , dia pun prnh buat salah ..
Tak ada bezanya dari sudut tu. Yang berbeza antara kalian adalah hati . Hati tu kalau dah karat , memang perlu digenyehh sental utk berkilat . .

Kau dan aku memang tak boleh nampak siapa ahli syurga .. tapi kita boleh nampak siapa yg benar2 mencuba.

Cermin semula hati . Masih ada lagi tak akhlak keji ? Adakah mpatan masih merajai ? Andai ia menjalar di hati , cepat2 lah taubat pada Illahi . Allah pasti akan ampuni . Jika taubat itu ikhlas dari hati . InsyaAllah ..
*semoga saya dan awak sedar diri*

#salamdariGanu#
26.3.16//sabtu//Pasar Payang

No comments:

Post a Comment