QALBU

aku selalu bicara pada qalbu ,

hati kita siapalah yang tahu ,

atas jalan dakwah yang berliku ,

aku pohon moga Allah bantu

Saturday 19 March 2016

Kelebihan diri atau nikmat Illahi

Bismillah .
   هذا من فضل ربي .
Hadza min fadhli Rabbi .

Ungkapan yang sewajarnya dilafazkan saat kita dipuji .

Apa maksud disebalik potongan ayat ini ??

Ini semua kurniaan Tuhanku .  ;)
Yea .. Tuhan kita . Allah .
Pabila kita dipuji , saat itu masyarakat melihat kita seperti malaikat . Saat itu tidak terlihat sedikit pun cacat .

Mungkin saat itu kita rasa selesa . Pabila sentiasa dipuji puja . Tanpa sekelumit rasa , bahwa Allah sedang tutup segala cacat cela .

Ya Rabbi... baiknya aku di depan mereka , mungkin HANYA pada waktu itu . Mereka tak nmpak buruknya aku . Mereka tak nampak mana khilafnya aku . Dengan rapi kau tutup ya Rabbi .  :'(

Ya Allah , hadirkanlah rasa rendah diri dalam diriku saat aku dipuji . Sesungguhnya aku tahu bahwa Kau sebenarnya sedang menguji . Samada aku sedar atau masih mimpi . Yang semua nikmat dan kelebihan ini datangnya dari Illahi . Moga Engkau sentiasa menyedarkan aku ya Allah .

No comments:

Post a Comment